Förlovningsfoto

I USA är det vanligt att man gör en "Engagement session" ett tag innan bröllopet. Seden har vad jag märkt inte spridit sig till Sverige ännu, men vem vet, det kanske kommer?

Vad jag dock alltid försöker göra är att få till ett möte med brudparet på den plats där fotograferingen kommer att ske. Ibland tar vi några bilder men oftast är det bara ett tillfälle att få träffas och tala igenom fotograferingen ännu en gång.

En del i detta möte är också att få en chans att lära känna varann bättre. På så sätt blir det enklare för brudparet att känna sig trygga med mig under fotograferingen och jag får också en chans att få höra talas om de allra sista planerna och tiderna.

När Eva, Henrik och jag träffades innan fotograferingen på Rådanäs så passade vi på att ta några bilder också.

I alla mina heldagsfotograferingar 2006 kommer en "förlovningssession" att ingå med en inramad bild att hänga vid mottagningen. Under passar det bra att lägga en gästbok.

Kommentarer

Populära inlägg