F-session, E-session, Förlovningsfoto










Ja, vad skall man kalla detta på svenska? I USA är det väldigt vanligt att man gör en fotografering innan bröllopet och då kallar man det Engagement session eller förkortat e-session.

Jag har tidigare använt Förlovningsfoto, men det låter kanske inte lika bra som det engelska ordet..?

Hur som helst, denna fotografering är både kul och "nyttig". Som fotograf får man en extra chans att lära känna paret innan bröllopsfotograferingen och paret hinner bli vana att stå framför kameran.

Dessutom inkluderar jag alltid en vacker förstoring på paret som de kan ställa på presentbordet vid bröllopet.

Här är bilder från gårdagens fotografering med Emelie och Fredrik. De har börjat räkna ner inför sitt bröllop, som det nu är mindre än en månad kvar till. Ser verkligen fram emot att få jobba med dem då igen!

Kommentarer

Nouna sa…
Jag var ute och gick häromdagen och såg tjejen i dessa foton gå förbi mig. Kunde inte komma på var 17 jag hade sett henne tidigare, men nu trillar poletten ner! haha
Stig sa…
Kul, "stay tuned" nästa vecka är det dags för bröllop..

Populära inlägg